zahar

Cum să învingeți dependența de zahăr

Dependența de zahăr este cel mai prost dușman pentru oricine! O cantitate moderată de zahăr rafinat poate fi o parte acceptabilă a unei alimentații sănătoase. Dar când consumați prea mult zahăr, acesta poate afecta negativ fiecare parte a corpului – de la cap până în picioare. De fapt, consumul excesiv de zahăr este legat de multe boli, inclusiv obezitatea, diabetul, gingivita, depresia, afecțiunile cardiace și leziunile hepatice.

Zahărul rafinat, precum și alimentele și băuturile zaharoase tind să conțină calorii goale și nu au substanțe nutritive importante. Astăzi, mulți oameni se simt neputincioși față de pofta de zahăr, ceea ce înseamnă că ei sunt pur și simplu dependenți de zahăr. De fapt, în timp ce femeile sunt sfătuite să-și limiteze aportul de zahăr la 6 lingurițe și bărbații sunt sfătuiți să-l limiteze la 9 lingurițe pe zi, un om mediu mănâncă zilnic aproximativ 20 de lingurițe de zahăr.

Dacă sunteți dependenți de zahăr, este timpul să bateți dependența și să vă îmbunătățiți starea de sănătate. S-ar putea sa credeti ca acest lucru este mai ușor de spus decât de făcut, dar o puteți face cu ajutorul unui plan care se concentrează pe realizarea stilului de viață.

1. Îndepărtați îndulcitorii artificiali

Evitarea zaharurilor procesate nu este singura soluție necesară pentru a bate dependența de zahăr. Împreună cu zaharurile prelucrate, trebuie să încercați să evitați îndulcitorii artificiali. Îndulcitorii artificiali nu reduc pofta de zahăr și pot contribui de fapt la creșterea în greutate. În efortul tău de a adăuga o mică dulceață vieții. veți termina să luați mai multe calorii.

2. Păstrați gustări sănătoase la îndemână

O modalitate foarte bună de a opri pofta de zahăr este menținerea gustărilor sănătoase la îndemână. În acest fel, puteți mânca ceva sănătos atunci când aveți o poftă, în loc de înghețată preferată sau gogoși. De asemenea, există șanse mari ca poftele de zahăr să vă ducă să mâncați alimente prelucrate nesănătoase. Păstrați frigiderul aprovizionat cu fructe întregi și legume sănătoase cum ar fi castraveții sau morcovii. O pungă de popcorn sănătoasă în cămară este o altă opțiune bună.

3.Hidratați-vă

Setea este adesea confundată cu pofte, foame sau alimente. Deci, când simțiți o urgență bruscă pentru o anumită mâncare, încercați să beți un pahar mare de apă și să așteptați câteva minute. Apa potabilă este o modalitate excelentă de a păcăli creierul pentru a vă gândi că ați mâncat.

4. Scorţişoară

Scorțișoara este un alt remediu excelent pentru a vă ajuta să vă controlați pofta de zahăr. De asemenea, ajută la reglarea nivelului de glucoză din sânge.

5. Somn adecvat

Deprivarea somnului vă poate crește dorința de alimente nesănătoase, cu conținut ridicat de calorii, care sunt de obicei încărcate cu zahăr. De fapt, dorința de alimente nesănătoase este direct legată de gravitatea percepută a privării de somn. Cu cat esti mai lipsit de somn, cu atat vei dori mai mult junk food.

 

 

Leave a Reply