paleo dieta

Dieta Paleo: in ce consta si daca functioneaza

Dieta Paleo este un regim alimentar cu continut scazut de carbohidrati, care promite o sanatate mai buna, cu un risc minim pentru multe dintre asa-numitele “boli ale civilizatiei” cum ar fi bolile cardiace si diabetul de tip 2.

Termenul “Paleo” esteĀ prescurtarea pentru Paleolitic, o perioada a istoriei omenirii care dateaza de 10.000 de ani, cand singurele surse de hrana pentru oameni erau cele provenite din activitati de baza ca vanatoarea. Astfel, dieta Paleo este, de asemenea, cunoscuta sub numele de dieta vanator. Principalele surse de hrana pentru acest tip de dieta sunt, in principal, carne si alimente provenite din surse de plante, in timp ce toate celelalte alimente prelucrate si carbohidratii rafinati sunt in general restranse.

Teoria
Conceptul nutritional al dietei Paleo se bazeaza pe presupunerea ca omul modern este adaptat genetic la fel ca oamenii din Paleolitic si nu s-a schimbat prea mult de la inceputul revolutiei agricole. De aceea, dieta ancestrala pe care au urmat-o stramosii nostri din Paleolitic – cea care inca nu include painea si alimentele procesate – ar trebui sa fie dieta ideala care ne ofera sanatate si bunastare.

Ce sa mancati

Dieta Paleo consta in principal in alimente derivate din animale si plante cultivate. Daca intentionati sa va implicati in aceasta dieta, carne, peste si fructe de mare, oua, fructe proaspete si legume, ciuperci si radacini, nuci si seminte, ierburi, condimente si uleiuri sanatoase cum ar fi masline, nuca de cocos, avocado, nuci, macadamia si ulei de seminte de in ar trebui sa fie baza dietei dvs.

Ce trebuie evitat

Luati-va adio de la cereale, leguminoase, branza si alte produse lactate, cartofi, zaharuri rafinate, alimente prelucrate, uleiuri vegetale rafinate (cu exceptia uleiurilor sanatoase cu raporturi reduse de omega-6 la omega-3, cum ar fi canola si ulei de masline). Dieta Paleo se bazeaza pe un principiu simplu: daca stramosii nostri din epoca paleolitica nu le-au mancat, nici tu nu trebuie. Si din moment ce perioada paleoliticului era pre-agricola, painea sau orice altceva facut cu boabeĀ sunt in afara limitelor.

Practica

Dieta Paleo de baza ofera in general trei niveluri. Aceste niveluri difera in ceea ce priveste “gradul de inselatorie” prin “mesele deschise” pe care le permite. De exemplu, la planul de dieta la nivel de intrare, sunt permise trei mese deschise pe saptamana. La nivel de intretinere, sunt permise doua mese deschise pe saptamana, iar la al treilea nivel sau maxim, se permite doar o masa deschisa pe saptamana. Puteti incepe la orice nivel doriti, trecand la niveluri mai inalte, in functie de locul in care va simtiti confortabil, sau ramaneti la un anumit nivel al dietei, dupa cum va place.

Leave a Reply